Tworzenie opowieści leży w naszej naturze
Historie towarzyszą ludzkości od zawsze. To najważniejsza forma naszej komunikacji. I wszyscy potrafimy je opowiadać.
Jednak pewne historie mocniej angażują nasze emocje, a innych słuchamy obojętnie. Dlaczego?
Co sprawia, że z pewnymi bohaterami od razu się utożsamiamy i z przejęciem śledzimy ich losy tak, jakbyśmy to byli my sami?
Co ogóle łączy wszystkie najlepsze opowieści i sprawia, że ich odbiorcy od pierwszych chwil zostają przez nie wręcz pochłonięci?
Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas kolejnych e-warsztatów pt. Storytelling – siła opowieści, które odbędą się 15 listopada 2019 (piątek).
Co jest wyzwaniem w tworzeniu dobrej historii?
Uczestnicy zapisujący się na warsztaty storytellingu Heuristica zgłaszają zazwyczaj podobne kwestie związane z tworzeniem angażujących opowieści. Być może także dla Ciebie wyzwanie stanowi jeden z poniższych obszarów:
- Jak znaleźć temat na historię, pomysł który zainteresuje i poruszy odbiorców?
- Jak skonstruować jakiś “haczyk” na uwagę odbiorców?
- Jak połączyć tematykę lub produkt postrzegane zazwyczaj jako “nudne” z tworzeniem z ciekawych historii?
- W jaki sposób trafnie i szybko dobierać materiał do historii, lepiej organizować i segregować treści?
- Jak znaleźć prosty sposób na budowanie barwnych, wciągających opowieści?
- W jaki sposób tworzyć spójny i jasny ciąg wydarzeń bez nadmiaru dygresji i zbędnych treści?
- Jak tworzyć zaufania i akceptację odbiorców przy wykorzystaniu historii?
- W jak sposób radzić sobie z tremą i stresem w trakcie opowiadania?
I właśnie takie kwestie będą tematem naszych zajęć.
Znajdziesz tu również okazję by przećwiczyć i utrwalać na bieżąco zdobywaną wiedzę w trakcie zadań praktycznych.
Tworzenie i opowiadania historii w bezpiecznych warunkach warsztatowych pozwoli Ci uzyskać informację zwrotną na temat najsilniejszych atutów Twojego indywidualnego stylu storytellingowego. Styl taki warto sobie uświadomić i doskonalić, ponieważ może Ci się przydać w wielu sytuacjach.
Uczestnicy warsztatów wskazują, że korzystają później ze zdobytej wiedzy i umiejętności przy okazji:
- spotkań z klientami biznesowymi,
- tworzenia skutecznych ofert handlowych,
- wystąpień publicznych, prelekcji, wykładów,
- prezentacji specyficznych danych (wyniki badań, technologia, raporty tematyczne),
- pracy twórczej (pisanie książek, felietonów, tworzenie fotoreportaży).
Dla kogo przeznaczone są warsztaty storytellingu?
Z warsztatów największą korzyść wyniosą osoby, które:
- zajmują się marketingiem i zarządzeniem marką (także marką osobistą),
- tworzą komunikację sprzedażową lub prezentacje ofertowe dla swoich klientów,
- poruszają trudne tematy w pracy z klientami / pacjentami (psychoterapeuci, lekarze, coachowie)
- opracowują lub/i wygłaszają przemówienia publiczne,
- zajmują się pracą twórczą (copywriting, literatura, scenopisarstwo),
- oraz każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć, w jaki sposób tworzyć pełne emocji, angażujące historie.
Jakie korzyści odniesiesz dzięki tym warsztatom?
- dowiesz się dlaczego nasz mózg kocha opowieści i jakie są psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania storytellingu,
- będziesz wiedzieć jak tworzyć strukturę angażującej opowieści,
- dowiesz się jak konstruować kluczowe figury w opowieści i zapewnić psychologiczną wiarygodność postaciom występujących w historii,
- poznasz sprawdzone modele angażującej “opowieści idealnej”,
- dowiesz się jaka jest rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii i budowaniu jej dramaturgii,
- i co najważniejsze: będziesz mieć okazję samodzielnie stworzyć własną opowieść w oparciu o sprawdzony model narracyjny.
Co obejmuje program warsztatów?
- po co nam opowieści i historie? – rola i funkcje opowieści w kulturze, komunikacji społecznej, w biznesie i w działaniach marketingowych,
- storytelling i komunikacja – w jaki sposób struktury narracyjne służą skutecznej komunikacji,
- psychologia narracji – dlaczego ulegamy opowieściom,
- cechy angażującej opowieści – elementy składowe i jednostki strukturalne historii,
- archetypy jako narzędzie ułatwiające tworzenie wyrazistych bohaterów,
- modele konstruowania opowieści (struktury sprawdzone przez najlepszych scenarzystów filmowych),
- rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii,
- podręczny zestaw zasad i reguł skutecznego storytellingu.
KLIKNIJ TU i sprawdź opinie na temat poprzednich warsztatów Heuristica na temat storytellingu.
Ile wynosi Twoja inwestycja w wiedzę i praktyczne umiejętności?
- 450 zł netto (+23% VAT). W zakresie takiej inwestycji otrzymujesz:
- udział w warsztatach
- dostęp do biblioteki materiałów na platformie MojTrener.edu.pl (prezentacja, biblioteka artykułów, literatura, ćwiczenia dodatkowe)
- imienny certyfikat
- Indywidualny zestaw praktycznych narzędzi do storytellingu: “Karty Opowieści” [zobacz pełny opis narzędzia]
Szczegóły nt. rejestracji i opłat w zakładce “Warunki uczestnictwa“.
Warsztaty w formule jednodniowej (8 godz. zegarowych w tym 30 min. przerwa ok. 13.00 + krótkie przerwy kawowe).
Kiedy: 15 listopada 2019
Godziny: 9.00 – 17.00.
Maksymalna liczba uczestników: 12 osób.
Miejsce: Lublin, ul. Czeremchowa 53 (Lubelski Ośrodek Psychodynamiczny)
Prowadzący: Marek Staniszewski [zob. zakładka PROWADZĄCY i profil na LinkedIn]
KONTAKT: heuristica@heuristica.pl
Zostaw komentarz