Dziś w naszej poniedziałkowej serii ciekawostek pytamy czy jest Wam znane pojęcie „Customer experience”?
Czym jest i dlaczego jest tak istotne w procesie sprzedaży?
Pod tym anglojęzycznym pojęciem kryją się wszystkie uczucia i emocje, które towarzyszą klientowi w momencie kontaktu z nabywaną usługą lub produktem.
Sposób w jaki klient odbierze cały proces zakupowy, wpłynie na jego dalsze wybory a tym samym na dochód firmy czy marki.
Jakie więc elementy składowe zawierają się w Customer experience?
Przebieg procesu zakupowego
Przy obecnym nasyceniu rynku, by klient wybrał produkt konkretnej firmy, musi zostać zachęcony nie tylko atrakcyjną ceną. Przejrzysta strona internetowa z wieloma funkcjami udogodnień czy różne możliwości opłaty za towar (karta, BLIK, przelew internetowy) mogą zaważyć na decyzji o kupnie lub rezygnacji z niej.
Reklama
Rolą skutecznej reklamy jest wywołanie u nas poczucia, że dany produkt uczyni nasze życie lepsze, szczęśliwsze, prostsze, pełniejsze. 🙋♀🙋♂
Firmy w procesie marketingowym kładą nacisk na utwierdzenie klienta w przekonaniu, że jego potrzeby są najważniejsze, a firma dostosowuje się do jego wymagań i oczekiwań. To także wpływa pozytywnie na customer experience, bo każdy z nas lubi być doceniany a jego potrzeby zauważane.
Obsługa klienta
Ten element jest niezwykle ważny, bo często od jego jakości zależy decyzja zakupu usługi czy produktu. Dobrze przeprowadzona obsługa jest w stanie zatrzymać klienta lub spowodować jego powrót po kolejny zakup. To człowiek, który dokonuje sprzedaży czy udziela informacji, staje się „twarzą” firmy lub marki, a tym samym gwarantem sukcesu lub… porażki sprzedażowej
Tak pokrótce przedstawia się to pojęcie. Mimo, że jest ono młode i słabo jeszcze rozwinięte na naszym rodzimym rynku, naszym zdaniem warto się nim już dziś zainteresować .
Zostaw komentarz