W ostatni weekend lipca (28-31), po raz siódmy w naszym mieścicie odbędzie się Carnaval Sztukmistrzów w Lublinie. Festiwal, który dzięki swojej niepowtarzalnej formule stał się wizytówką Lublina. Miasta Inspiracji, w Polsce i za granicą. Przyciąga każdego roku więcej turystów, jest też ulubionym wydarzeniem Lublinian i z myślą o nich powstaje. Artyści Carnavalu sprawiają, że nasze wyobrażenia o cyrku i o teatrze ulegają przeobrażeniu, a Lublin przeistacza się w tętniącą sztuką i zabawą stolicę Karnawału.
Carnaval Sztukmistrzów 2016 da mieszkańcom miasta wiele nowych możliwości włączenia się w tworzenie programu artystycznego, a gości zaskoczy odświeżoną listą lokalizacji, która eksponuje kolejne piękne, sekretne miejsca Lublina. Praca nad konstrukcją tegorocznego Carnavalu Sztukmistrzów opierała się, jak co roku na założeniach artystycznych i celach jakie stawia przed festiwalem strategia marketingowa Miasta Lublin, ale również na podstawie wyników badań przeprowadzonych wśród publiczności i artystów Carnavalu Sztukmistrzów w roku 2015. Profesjonalne badania zostały zaprojektowane przez Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej we współpracy z Marketingiem Miasta Lublin. Dzięki ich wynikom organizatorzy otrzymali wiedzę na temat preferencji i oczekiwań mieszkańców miasta wobec Carnavalu Sztukmistrzów.
Hasło „Lublin. Miasto Inspiracji” to dzisiaj, w przeddzień 700-lecia Lublina, stan faktyczny. Jest tak, ponieważ od kilku lat władze miasta konsekwentnie realizują precyzyjnie zaplanowaną strategię rozwoju marki, jednocześnie rozmawiając z mieszkańcami na temat ich potrzeb. Między innymi, w formie badań dotyczących flagowego wydarzenia kulturalnego Lublina”.
Dlatego w tegorocznej edycji pojawi się wiele nowości. Nowe lokalizacje wydarzeń – Plac Rybny, ulica Olejna, dziedziniec zamkowy, wirydarz Klasztoru O.O. Dominkanów, plac przed Teatrem im. H.CH. Andersena. Miasto odmieni swoje oblicze dzięki iluminacjom świetlnym, które pojawią się na Rynku Starego Miasta, ale nie tylko tam. Niespodzianką pozostaną również inne ingerencje w wystrój Lublina, który ulegnie metamorfozie. Miłośników mocnych wrażeń ucieszy fakt, że planowany jest montaż nowej taśmy dla slacklinerów po raz pierwszy rozpiętej pomiędzy Ratuszem a Bramą Krakowską, na wysokości 30 metrów, o rozpiętości 60 metrów. Wzrost poziomu adrenaliny gwarantuje Urban Ninja nowa forma pokazów akrobacji na taśmach, czyli konkurs trickline na wysokości. Najlepsi zawodnicy będą przeczyć grawitacji wykonując ewolucje na taśmach zawieszonych wokół Trybunału, na Rynku Starego Miasta. Każdy chętny będzie mógł włączyć się w tworzenie artystycznych produkcji festiwalu. Oferta bezpłatnych warsztatów poszerzy się o kategorię sztuk cyrkowych. Śmiałkowie, zarówno amatorzy, jak i artyści, będą mogli pod okiem członków kolektywu Martine à la Plage, ćwiczyć niezwykłe umiejętności w ośmiu kategoriach, jak rzucanie nożem, czy manipulowanie monetą. Uczestnicy warsztatów wspólnie stworzą „żywe muzeum cyrkowe”, które stanie się elementem przedstawienia „Ceci n’est pas un Urinoir”, wystawianego 30 i 31 lipca w przestrzeni miejskiej. Publiczność zostanie zaproszona do „spaceru z przewodnikiem”, podczas którego zobaczy efekty pracy artystów biorących udział w przedsięwzięciu. Tematem będzie rytuał, traktowany z dystansem i humorem. Przestrzeń wypełni muzyka na żywo, skupiona wokół Placu po Farze, w wykonaniu widowiskowych i charyzmatycznych bandów (Attentant Fanfare!, Hańba, Georg Victor Emmanuel)). Ulubione miejsce najmłodszych czyli Miasteczko Zabaw Niezwykłych Klanzy będzie zlokalizowane na skwerze przy ulicy Hempla, obok Centrum Kultury w Lublinie.
Dla Lublinian, od niedzieli 24 lipca, Carnaval Sztukmistrzów zapowiadać będzie cykl spektakli w dzielnicach, pod wspólną nazwą Cyrk Podwórkowy. Tego samego dnia, odbędą się zawody Pucharu Polski w trick- line. Możemy liczyć na ulubione punkty programu, jak Urban Highline Festiwal nad ulica Wieniawską, pomiędzy Wieżą Trynitarską i Katedrą, na Rynku Starego Miasta. Zobaczymy występy buskerów (Andrea Menozzi, Luigi Ciotta, Ey Pacha!), nastrojowe i zabawne przedstawienia dla widzów w każdym wieku (Igrachka Plachko, Zig Zag Circo, Eventi Verticali) ale również pikantne, a nawet przedstawienia pełne grozy i czarnego humoru (La Chouing). W namiocie na Błoniach pod Zamkiem stanie kameralny chill out space, a w jego pobliżu strefa gastronomiczna. Każdego dnia bezpłatnie będzie można uczestniczyć w warsztatach żonglerskich oraz slack-line. Przestrzeń miejska, jak co roku przeistoczy się w żywą scenę, a nad głowami widzów przechadzać będzie się czołówka highlinerów z całego świata chodzenia, gwarantując widowisko podnoszące poziom adrenaliny.
Znakomita większość wydarzeń odbywających się w ramach VII edycji Carnavalu Sztukmistrzów w Lublinie będzie bezpłatna. Wejściówki na 5 przedstawień (10 pokazów podczas festiwalu), które z racji swojego charakteru będą odbywać się w przestrzeni zamkniętej, będą kosztowały 15 złotych. Będzie można kupić je już wkrótce przez internet oraz w punktach stacjonarnych ticketpro. Aktualności na www.sztukmistrze.eu
Carnavalowi Sztukmistrzów towarzyszą ogólnopolskie działania promocyjne. Od 1 lipca w całym kraju eksponowanych będzie 100 billboardów w 2 kreacjach graficznych po 20 sztuk w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście. W tym samym czasie, w Lublinie pojawi się 11 billboardów, 6 trójnogów z informacjami o programie, emisja zapowiedzi festiwalu na ekranach led w autobusach MPK, a na ulicach miasta w kreacji Carnavalu zobaczymy dwa autobusy i 30 busów BP Tour. Od 11 lipca trójnogi z programem będą eksponowane w Kazimierzu, Zamościu i Nałęczowie, a na przystankach MPK w Lublinie pojawi się 300 plakatów Carnavalu Sztukmistrzów. Plakaty Carnavalu Sztukmistrzów zawisną też w 10 Multikinach w całej Polsce. Od 28 lipca na deptaku stanie telebim, który będzie emitował filmy promocyjne Carnavalu Sztukmistrzów.
Promocja medialna obejmuje patronat medialny Radia RMF FM, pojawią się wskazania sponsorskie i materiały redakcyjne na antenie Polsat News. Za realizację promocji w intrenecie odpowiada agencja Don Brando. Carnaval Sztukmistrzów komunikuje w internecie poprzez www.sztukmistrze.eu oraz profile w serwisach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.
Deklaracje wsparcia sponsorskiego złożyli: Spółka Lubelski Węgiel „Bogdanka” Spółka Akcyjna w Bogdance, Philips Lighting Poland sp. z o o,, Multikino S.A., Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SA, LUBELLA Sp. z o.o. Sp. k., Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP Tour, Fabryka porcelitu ceramika reklamowa Avant,, Nocowanie.pl Sp. z o.o., Herbapol – LUBLIN S.A., Ale Taxi, Dar Natury
Po raz kolejny Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego doceniło innowacyjną formułę Carnavalu Sztukmistrzów i doceniło festiwal 3 letnim grantem w łącznej wysokości 500 000 złotych. Budżet Carnavalu Sztukmistrzów 2016 r. wynosi 850 000 złotych (w tym 150 000 złotych z grantu MKiND)
Organizatorzy
- Warsztaty Kultury w Lublinie
- Urząd Miasta Lublin
Instytucje wspierające
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
- Instytut Francuski (Institut Français de Pologne)
Zostaw komentarz