Chcesz nauczyć się jak profesjonalnie wykorzystywać media społecznościowe do budowania wizerunku Twojej firmy lub marki oraz pozyskiwania klientów? Skorzystaj ze szkolenia dla początkujących i średniozaawansowanych, by poznać tajniki planowania kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, prowadzenia fan page’a firmowego, ustawiania i optymalizacji kampanii reklamowych na Facebooku (Facebook Ads), śledzenia skuteczności działań marketingowych (Facebook Insights) oraz najciekawszych case studies z ostatnich miesięcy.
Szkolenie ma charakter warsztatowy tj. każdy z uczestników (max. 15 osób) pracuje na własnym komputerze i swoim projekcie (np. kampanii dla firmy/marki/instytucji).
Program zajęć obejmuje następujące bloki tematyczne:
1. Specyfika mediów społecznościowych w Polsce (najpopularniejsze serwisy, trendy)
2. Wprowadzenie do planowania kampanii internetowych
3. Zasady działania Facebooka (m.in. Edge Rank, zasięgi organiczne oraz płatne, funkcjonowanie “tablicy”, żywotność postów)
4. Wprowadzenie do social media marketingu na Facebooku (podstawowe zasady prowadzenia skutecznych działań marketingowych w serwisie)
5. Budowa planu działań marketingowych na Facebooku (analiza wstępna, określanie celów, identyfikacja grupy docelowej z wykorzystaniem Facebook Insights oraz Audience Insights, planowanie treści
i budowa kalendarza wydawniczego, analiza wyników oraz wprowadzanie zmian)
6. Tips & Tricks dla adminów fan page’a Zleceniodawcy (zasady przygotowywania treści, prezentacja przykładowych treści oraz kampanii referencyjnych, ustalanie najlepszych dni, godzin oraz częstotliwości publikacji, metody wykorzystywania grup oraz wydarzeń, sposoby na zwiększanie zasięgu organicznego, planowanie postów, emotikony, hashtagi, oznaczanie innych stron, “real time marketing”)
7. Facebook Ads (podstawowe zasady prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku oraz zasad obsługi “Ads Managera”)
8. Przybornik admina (m.in. wymiary grafik na Facebooku, szacowanie wielkości tekstu na grafice, bezpłatne emotikony, bit.ly) oraz Social Media Managera (m.in. obsługa Google Alerts i Brand 24 oraz innych narzędzi wspomagających prowadzenie działań marketingowych w internecie oraz social media)
9. Śledzenie skuteczności działań prowadzonych na Facebooku (Facebook Insights)
10. “Facebook to nie wszystko” (ciekawostki na temat działań prowadzonych w blogosferze, Instagramie oraz Snapchacie)
11. Case studies najciekawszych kampanii prowadzonych w mediach społecznościowych
12. Konsultacje indywidualne
Szkolenie poprowadzi Jacek Lipski – ekspert z zakresu budowania strategii marketingowych oraz planowania działań w social media dla małych firm oraz startupów. Od grudnia 2015 prowadzi działalność doradczą i szkoleniową w B&L Consulting (m.in. realizacje w social media dla Terminarza Medycznego NURSEUM, Autobroker Salon sp. z.o.o., organizatorów konferencji “Zostań Mistrzem Negocjacji” z Brianem Tracy w Lublinie, Frendi).
Doświadczenie zdobywał jako Account & Social Media Manager w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art, gdzie prowadził kampanie reklamowe w mediach społecznościowych m.in. dla Anwo, Leclerc Lublin (kampania teaserowa “Szybko Zleciało”), Leclerc Radom (kampania teaserowa “Czas na Radom”), Profi, Lubelska Wyżyna IT (Urząd Miasta Lublin), RPO i POKL (Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego), Fabryka Cukierków Pszczółka, Międzynarodowe Szkoły Paderewski, Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie oraz Doliny Ekologicznej Żywności. Oprócz agencji reklamowej pracował również po drugiej stronie mocy tj. w warszawskiej centrali pośrednika finansowego Żagiel S.A. jako specjalista ds. komunikacji marketingowej i wewnętrznej oraz gliwickim zespole komunikacji wewnętrznej szwedzkiego giganta energetycznego Vattenfall Distribution Poland.
Ponadto jest mentorem w AIP Lublin, pomysłodawcą i współautorem e-booka “Lubelskie Startupy 2015” oraz bloguje o marketingu na www.jaceklipski.pl . Publikuje także w “Lubelskim Programiście”, “Marketing in Progress”, “Marketing i Biznes” oraz “Marketer+”.
Zostaw komentarz